•   Snabb leverans
  •   Stort utbud
  •   Fri frakt över 1000 kr
  •   Bonuspoäng på alla köp
Cart0

Köp- och leveransvillkor

Nedan finner du nödvändig information, men sammanfattningsvis är det lätt att handla och vara kund hos oss. Vi använder oss av Swish, Klarna och Paypal som betalningsmetoder och vi skickar till hela Europa med PostNord Varubrev 1:a klass samt MyPack Collect vid större försändelser. Skulle vi skicka fel produkt eller är du missnöjd med något kontakta oss direkt så löser vi det smidigt. Vi strävar efter 100% kundnöjdhet.

 

Färg och vikt på discar

Vi försöker alltid ha ett korrekt lagersaldo så du får det du beställt men vi förbehåller oss rätten att...

... skicka max 2 gram viktskillnad.

... skicka annan nyans/färg inom primärfärgen (blå, orange, gul, röd mfl.).

Burst, Dye och Swirly

Discar med burst, dye eller swirl är unika och varje disc är inte den andra lik och kan därför skilja mot produktbilden.

Hur länge reserveras varorna i varukorgen?

Inga varor reserveras i varukorgen utan det är först när ditt köp har slutförts som varan tillhör dig. Detta för att förhindra att en eller fler personer håller på alla eller flera varor så att ingen annan kan handla. Den som är först med att gå till kassan och betala för varan är också den som får köpa den.

 

Leveransvillkor

Standardleverans

Normal leveranstid är dagen efter om beställning görs innan 14:00 en vardag (inom Sverige).

Vi skickar beställningar med Postnord. Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget.

Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till postkontoret och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till postens eller transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med posten eller transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss. Har du beställt och inte hämtar ut din försändelse innan det går i retur till oss, så fakturerar vi dig 350 kr för vårt arbete med hantering av varorna.

Fraktkostnaden för en beställning debiteras efter den faktiska vikten - detta sker automatiskt i webbutiken och kostnaden för frakten redovisas i kassan. Prissättning sker efter postens portotabell för brev och paket. Fri frakt / fraktfritt erbjuds vid ett ordervärder om minst 1000 kr. 

Click & Collect

Du som konsument kan handla varor online och sedan välja att hämta din order utanför vår fysiska butik på Sagagtan 22, 506 35 Borås. Du reserverar varan i webbutiken och väljer sedan att hämta upp den. Instruktioner skickas tillsammans med mailet när din order är packad och klar för upphämtning. Upphämtning erbjuds endast under vardagar som tidigast från att din order är plockad och sedan mellan 08:00-16:00.

 

Ångerrätt/Reklamation

Vi följer lagen om distansavtal enligt Konsumentverkets rekommendationer. Du har enligt distansavtalslagen rätt att returnera beställda felfria varor utan att ange någon anledning. Meddelande om detta ska lämnas så snart som möjligt, dock senast inom fjorton (14) dagar från det att varan mottagits (gäller ej vid specialbeställda varor). Det är alltid garanti på de produkter du köper (1 år). Om man kan påvisa att det är fabrikationsfel på produkten ersätter vi alltid, däremot gäller inte garantin vid förslitningsskador. Du betalar själv returfrakten och frakten på ursprungsordern betalas ej tillbaka.

 

Tilläggstjänster

Ibland blir det fel, och då ska det vara enkelt att ändra! Denna tilläggstjänst erbjuder vi dig som kund när du vill göra ändringar i din beställning och vi redan har hunnit skicka iväg ditt paket. Ett ändrat förfogande innebär att vi gör en korrigering på din försändelse hos PostNord. Ett ändrat förfogande kan ta upp till 24 timmar (arbetsdagar) innan det slår igenom i PostNords system. När vi genomför ett ändrat förfogande debiterar PostNord oss, vilket vi i vår tur måste debitera kunden. Vi tar inte ut en administrativ avgift utan gör ändringen till självkostnadspris. Ändrat förfogande går endast att genomföra på PostNord MyPack Collect, ej Varubrev.

  • Ändring av mottagare, samma adress: 115 SEK
  • Ändring av mottagaradress, frakt tillkommer vid ändring av mottagarens adress: från 225 SEK
  • Utökad liggetid 30 dagar: 33 SEK
  • Förlängd liggetid till 30 dagar: 275 SEK

 

Betalningsalternativ

- Klarna Checkout

Efter identifiering och riskbedömning visar Klarna Checkout de betalningsalternativ som kan erbjudas dig. Vilket betalningsalternativ du än väljer så är Klarna eller någon av Klarnas samarbetspartners den som hanterar betalningstransaktionen medan själva köpet av varan eller tjänsten görs direkt av butiken. Produkt- eller tjänstespecifika frågor ska därför riktas direkt till butiken.

Aktuella betalningsalternativ som för närvarande kan komma att erbjudas genom Klarna Checkout är faktura, kontokredit, kortbetalning eller direktbetalning via bank. Faktura ligger som förvalt betalningsalternativ.
 

- Klarna Faktura
När du betalar via Klarna faktura handlar du tryggt och enkelt. Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter, och betalar alltid efter att du fått hem dina varor.

  • Få alltid hem varan innan du betalar
  • Betalningstid - alltid 14 dagar
  • Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
  • Alltid 14 dagars ångerrätt i enlighet med distans- och hemförsäljningslagen*
  • Ladda ner dina fakturor från klarna.se
  • Möjlighet till delbetalning

Om betalningen uteblir tillkommer en påminnelseavgift om 50,00 kr samt dröjsmålsränta om 26.00 %. Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Då kommer du få en kopia på kreditupplysningen per post. Personuppgifter hanteras i enlighet med gällande lagstiftning. Klarna behandlar personuppgifter i syfte att utföra kundanalys, identifikation, kreditkontroll och marknadsföring. Personnummer används som kundnummer i kundhanteringssyfte.

* Gäller ej för alla varor och tjänster, t ex. flygresor, evenemang och specialtillverkade varor.

 

- Klarna Konto
Betalsättet för dig som själv vill välja hur mycket du betalar varje månad. Men Klarna konto är mer än så. Förutom att du alltid får hem dina varor innan du betalar, samlar du alla dina köp på ett konto. Detta gäller även om du har handlat i flera olika butiker via Klarna konto. Det betyder en enda faktura, oavsett antalet köp.

  • Få alltid hem varan innan du betalar
  • Betala från 50 kr/mån eller 1/24 av totalbeloppet
  • Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
  • Alla dina köp samlas på ett konto och på en faktura
  • Handla nu - betala i slutet av nästkommande månad
  • En aviavgift om 29 kr, oavsett antalet köp
  • Du kan när som helst betala hela beloppet på en gång

Vid ett köp om 10000 kr med Klarna Konto basvillkor är uppläggningsavgiften 0 kr. Den gällande årsräntan är 19,90 % vilket motsvarar en effektiv ränta om 29,22 %. Kreditköpspriset är 11458 kr. Antalet delbetalningar är 12 stycken och varje delbelopp är 955 kr. Exemplet förutsätter att avbetalning sker under ett års tid.

Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Du kommer då få en kopia på kreditupplysningen per post.

Läs mer: Allmänna villkor
Läs mer: Standardiserad europeisk konsumentkreditinformation 

 

- Swish
Du betalar in pengar i förväg genom Swish. Efter att du skickat din order i kassan får du information på skärmen hur du går tillväga.

 

Personuppgiftslagen

Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i personuppgiftslagen (PUL).

 

SMS-utskick

Det mobiltelefonnummer du anger i kassan kan komma att användas för SMS-avisering av leverans eller övrig kommunikation som rör din order.

Produkter

Handla

Information